xandrasreisblog.reismee.nl

schotland 2010 van 6 augustus t/m 9 augustus

Vrijdag 6 augustus 2010

Vandaag onze trouwdag, 17 jaar alweer. Tijd gaat ook te snel niet? Vandaag eerst ff lekker uit geslapen. Lekker getrut, ontbeten, ff wat aan de foto's gedaan. En toen in de middag naar Inverness. Beetje gewinkeld en boodschappen gedaan. De rondleiding door de kiltmakerij gedaan. En daarna wezen chinezen...hahahah...zit je in Schotland bij de chinees. Maar hij was errrg goed.

Zaterdag 7 augustus 2010

Vandaag een dag naar Newtonmore geweest. Een plaatsje aan de andere kant van Loch Ness, meer de kant van Aviemore op. In Newtonmore werden deze dag de Highland games gehouden.

Gaaf om eens mee te maken hoor. Allemaal van die stoere mannen in rokjes. Leuke foto's kunnen schieten. Helaas moesten we een behoorlijke afstand tot de deelnemers houden. Zodat je niet echt close - up kon schieten. De tele lens lag natuuurlijk in het huisje. Maar evengoed niet te klagen hoor.

Verder geprobeerd om Frans zo gek te krijgen om mee te doen aan de wedstrijd Haggis eten...maar helaas...hij zat al vol. Marco wou wel mee doen met paal gooien, maar mocht niet mee doen omdat hij geen Schot is. Volgende keer dus toch maar eens een kilt kopen voor hem. Wie weet helpt dat?

Op de terug weg gegeten bij een Best Western hotel. Prima eten!!

Zondag 8 augustus 2010

Vandaag vanaf Fort Williams de Zweinstein express naar Mallaigh genomen. Een rit die ruim twee uur in beslag nam. Vooral omdat je onderweg nog twee stationnetjes aan doet waar je ruim de tijd krijgt om het museum te bezoeken. Verder ga je dan over de bekende Harry Potter brug. Dus buitenboord gehangen om foto's te schieten. Helaas was ik niet de enige.

In Mallaigh kreeg je zo'n twee uur de tijd om te lunchen. Wij zijn eerst even op zoek gegaan naar een boot. We willen komende week nog een keer de zee op om walvissen te spotten.

Dus ff toeirstische info scoren hiervoor...daarna snel ff wat gegeten en toen weer de trein in, om terug te tuffen naar Fort Williams. Daar nog ff de paar boodschapjes gedaan die we nodig hadden en retour naar Glenn Stroma. Daar lekker zelf kip kerrie gemaakt. En 's avonds twee filmpjes gekeken.

Zo dat is weer ff de update tot zo ver.

Deze laatste dagen waren eigenlijk best wel lekker relaxed. Krijg je ook nog de kans om even beetje bij te komen.

Het rare is dat we normaal (bij 6 weken vacantie) bij week 3 zo iets hebben van: haha we hoeven voorlopig nog niet terug. Maar in de wetenschap dat dit ons laatste weekje hier is, begin ik toch het een en ander wel te missen. Zoals de beestjes ehhh( zie het verdere verhaal)....de paarden en lancelotje ( en gavin tippie)...en je eigen bed.

Gavin begint zich ook wat meer te ontspannen...hoop dat dat na de vacantie ook zo gaat blijven. Uiteraard heeft hij nog zijn buien. Maar daar valt steeds beter over heen te komen. Zelf had ik het weekend wat blooper dagen. Van die dingen als een spelletje Jenga wegzetten en dan alsnog alle blokjes over je heen kiepen. Of 's avonds denken ik laat het raam lekker op een kiertje...om tot de ontdekking te komen dat dan binnen no time je plafond zwart ziet van de steekvliegen. Die krijg je er dus niet meer uit...en dat hebben we toch echt geprobeerd met de stofzuiger over het plafond.....dus dan maar verkassen met je beddengoed naar de enige lege slaapkamer die er nog is. En samen in een veels te smal twee persoonsbed kruipen. En dan om de beurt uit bed kiepen, omdat de ander zich omdraait. Uiteindelijk na twee nachten een insectenspray te hebben gekocht kunnen we vannacht weer in ons 'eigen'bed kruipen. En hopelijk zonder beestjes. Want die kunnen we dus wél missen! Inmiddels heeft de wasmachine er alweer twee draaien op zitten. En hebben we tussen de middag lekker een pannekoek gegeten. Nu is het al bijna half drie, en hebben we net besloten om zometeen naar een ruïne te rijden Urquhart. Dat ligt even verder op langs het meer van Loch Ness. En daarna een hapje eten ergens ....denk in Fort Augustus. En dan zit deze maandag 9 augustus 2010 er ook al weer bijna op....

Dus volgende keer meer van de dinsdag....

Groetjes van ons al....xxx

alice

Al met al best uit te houden begrijp ik. MacG doet het goed. Loopt de hele dag op het land, pest z'n maatjes, moet soms eens wat doen en verder lui zijn. Hij heeft de primeur gehad: longeren in de roundpen. Annabel heeft hem zondag rond geslingerd. Donderdag komt de hoefsmid. Of M. en B. jullie missen???? Ik weet het niet, de vakantie bevalt hun vlg. mij er goed. Gr.

mam.

nou met tippy gaat het erg goed hoor Gavin.
hij kan behoorlijk eten .en s,avonds rent hij in z,n bal
door de hele kamer.een keer was ik hem kwijt,
de deksel bovenop de kooi zat waarsch.niet goed vast
dus de volgende morgen zoeken op m,n knieen[niet lachen hoor] de hele kamer door. zat ie achter de motor v.d.diepvries lekker warm ,gelokt met eten
kwam hij te voorschijn.dus goed controleren of alles vasr zit. met lans gaat het heel goed.ook z,n oren.
xxxxmam.