xandrasreisblog.reismee.nl

volgende vervolg van gisteren

Maandag 2 augustus 2010

Vandaag een dag naar Fort Williams geweest. Dit is zo'n drie kwartier rijden vanaf Invermorrison. Dus iets verder dan omhoog naar Inverness. Vlak bij Fort Williams troffen we een soort van ski resort, waar je met een kabelbaan naar boven kan. Pffffffff......dat is dus echt niet mijn ding zo'n kabelbaan. Gelukkig was dit een dichte, en niet zo'n eng open geval. Dus met zijn vieren in dat bakkie...De goden zij dank heel boven gekomen met mijn schoenen nog aan. Boven een spectaculair uitzicht bewonderd, en een bakkie gedaan. Daarna weer met het bakkie naar beneden natuurlijk. Onder ons door zagen we de mountainbikers met vliegende vaart de berg af gaan....en dan ben ik weer blij dat ik in dat enge bakkie mag zitten. Pffffff......Deze berg bleek later de hoogste berg van Verenigd Koningrijk te zijn.

Beneden gekomen wou Gavin nog even klimmen bij een soort klimpark. Dan krijg je een safetuig aan. En word je beveiligd met een kabel zodat je niet kunt vallen. En dan mag je zo'n vijf meter boven de grond een parcours afleggen via schommels, kabels en springtouwen....brrrr....Nou hadden we hem al gewaarschuwd dat hij het heel eng zou vinden, maar hij was er stellig van overtuigd dat het wel ff ging doen. Oké jongen succes dan....Hij is heeel dapper naar boven gegaan, bij de eerste stap op de kabel zag je zijn knieën al knikken...nou laten we het er op houden, dat hij heeeeel dapper het hele parcours heeft afgelegd, en daarna bibberend en huilend bij mama is bijgekomen. Want hij had niet verwacht het zoooo eng te zullen vinden.

Na nog even het nóg hogere parcours van zo'n 10 meter hoog te hebben bekeken, toch maar gewoon verder gereden naar Fort Williams.

Fort Williams als plaats viel ons een beetje tegen. Het is één winkelstraat met aan het eind het station. Vanaf dat station gaan we zondag met de Zweinstein express een rit maken. Dus was het wel handig om te weten waar we vandaan vertrekken. Na uitgekeken te zijn weer retour naar Glenn Stroma, onderweg ff happie gegeten.

Dinsdag 3 augustus 2010

Vandaag voor het eerst in Schotland wezen paardrijden.

Bij het reserveren had ze me beloofd dat ik op een Belgisch Trekpaard mocht rijden. Maar bij aankomst vandaag vond ze dat ik ervaren genoeg was om op een ander paard te rijden wat normaal niet mee gaat op buitenritten, omdat dat alleen gaat met een ervaren ruiter er op....Fijn, pffffffffffff.......ik had me zooo verheugd op die Belg te mogen.

En achteraf had ik daar ook liever op gezeten.

Het was een errrg bewegelijk paard...zeg maar een Lanita in MacG formaat. Je mocht absoluut niet aan zijn mond komen, en als je ging galoperen bleef hij bokken. Berg afwaarts wilde hij alleen maar eten...met gevolg dat je een hoog peter pan gevoel kreeg als zijn kop weer eens tussen zijn benen verdween. Nou ben ik er op blijven zitten maar vraag me niet hoe. Gavin was blij met zijn pony, een connamara pony, braaf met een hele snelle galop. Nou is ie daar wel aan gewend met Blissie, maar niet aan het feit dat zijn moeder dan bokkend voor hem rijd en hij steeds twee achterbenen voor zijn neus langs ziet gaan. Afijn...we hebben gereden, Gavin lekkerder dan ik, alleen kwam er van foto's maken weinig, omdat ik twee handen nodig had. Misschien volgende rit beter?

Terwijl Gavin en ik op de knollen zaten, waren Marco en Frans wezen golfen. Wat ik daar van begreep hebben ze zich prima vermaakt met ballen zoeken die kwijt waren. En onvindbaar bleken. Toch leuke sport dat golfen...?!

's Avonds bij het huis gebarbqued. Alle stoelen naar buiten gesjouwd en tafels naar buiten getild. Al het eetwerk en borden etc. erop...barbque aan, eindelijk volledig geïnstalleerd gaan zitten...om na vijf minuten met de hele zooi weer naar binnen te vluchten vanwege de vele steekvliegen die ons torpedeerden.

Toen we nog één pakketje kolen hadden vond Marco het zonde om die te gebruiken, want er lagen ook kolen in het kolen hok naast het huis. SCHAT dat zij ANDERE kolen!! Neeeehoor...dat kan prima. Niet dus....dat zijn olie kolen en die walmen dat wil je niet weten. Het viel me mee dat de brandweer niet kwam aangerukt, vanuit Fort Williams.

Dus weer alle kolen, brandend en al, weer in een emmer gedeponeerd, met water erin natuurlijk. En dan toch dat laatste pakketje barbque kolen er op gegooid om de rest van het vlees te kunnen flamberen. Evengoed best lekker gegeten.

Woensdag 4 augustus 2010

Vandaag een hele dag wezen toeren over het eiland Skye. We reden in eerste instantie heen om te kijken hoe ver het was vanaf ons huis. Daarna was het we kijken even hoe de golfbanen zijn....drie uur later: we kijken even of je hier ook kunt paardrijden. Ja kan wel...als je met je paard mee wil lopen....terwijl je er op zit. Dat gaan we dus niet doen....dan gaan we ff kijken of je hier met een boot walvissen kunt spotten. Afijn we zijn in zo'n vijf a zes uur over het eiland gereden. Met een heeeeele lange smalle weg naar de kust. Als je een tegenligger tegenkomt moet je net mazzel hebben een passing place te treffen. En vooral niet met 80 kilometer per uur een bocht nemen...want uiteraaaard tref je daar de meeste tegenliggers. Tenenkrommend aan het eind van de weg gekomen. Daar wel bootjes gevonden die het meer op gaan, maar achteraf te ver weg liggen voor ons. Dus weer terug over die smalle slingerweg. Maar eerst die heuvel van 25% helling op...misschien kan iemand Marco eens uitleggen dat dat niet lukt in je derde versnelling. En misschien dan ook waarom je auto dan zo naar rubber gaat stinken??? Afijn...na een derde van de heuvel achterwaarts te hebben afgelegd voordat Marco de eerste versnelling had gevonden en bedacht dat je ook een handrem hebt. Kwamen we toch nog aan het begin van die smalle slingerweg....

Het eiland is verder werkelijk erg mooi. Met allemaal hele verschillende landschappen. De ene kant is erg rotsig en hoekig, terwijl de andere kant heeel groen is met vele watervalletjes en stroomversnellingen. Toch zie je naast de vele heuvels en bergen ook hele vlakke landschappen. Erg mooie foto's kunnen schieten hier.

Na de hele dag onderweg te zijn geweest bij Fort Augustus dat ligt naast Invermorrison, wezen eten in een Boathouse. Daar erg druk bezig geweest met de soap serrie die de bediening er van maakt...De ene verteld tegen de ander dat de tafel moet worden gedekt, terwijl nummer drie dat dan gaat doen, dan gaat nummer vier het controleren. Terwijl nummer vijf het tien minuten later weer gaat afruimen....een complete soapserie dus...en tot onze verrassing ( dus niet!) bleek er achteraf ook een aantal dingen niet op de rekening te staan. Tja ook niet verwonderlijk als je met zes man dezelfde tafel bedient toch???

Donderdag 5 augustus 2010

Vandaag voor de tweede keer wezen paardrijden. Deze keer zonder Gavin, die ging mee golfen bij Inverness met de mannen. Ze kwamen enhousiast terug. Deze baan had geloof ik wat minder ballen gekost.

Ik zelf had gehoopt op een wat andere rit dan vorige keer. Ik kreeg gelukkig een ander paard. Deze reed stukkken beter dan de vorige. Maar de route was het zelfde als vorige keer. Aan de ene kant jammer...en aan de andere kant niet jammer, zodat ik nu die foto's kon maken die ik vorige keer niet kon schieten. 's Middags in het huisje Indonesisch gekookt. En een relaxde avond met een James bond film door gebracht op de bank.

Reacties

Reacties

mam[thea]

wel allemaal heel mooi he
en ook fantastisch om mee te maken.
nou nog een paar foto,s van de mannen die golfen.
lijkt me ook wel leuk.
is gavin al weer bijgekomen van de schrik.
veel plezier verder.
mam

Ruud en Wil

Valt het weer mee, want als ik op de Ned. TV
kijk, komt er konstant regen vanuit Engeland.
We genieten van jullie reis verslag.
Veel plezier verder.

Miranda

Ben ontzettend benieuwd naar alle foto's, want de verhalen waren veelbelovend.
Jammer van de walvissen, lijkt me machtig deze te zien.
Geniet nog even van Glasgow en tot snel.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!